Fietsenaar....ergens

Valse verwachtingen

Vooraf maak je je een voorstelling van dingen, situaties en mensen. Onderweg blijkt telkens weer dat die voorstelling nooit klopt. Neem nou een simpel iets als hotelkamers. Uit verhalen van reizigers had ik begrepen dat in India die wel heel erg pover en vies kunnen zijn, veel erger dan in Afrika dat ik enkele jaren geleden bezocht. Maar ondanks dat ik toch wel heel erg 'budget' ben, heb ik toch erg weinig verschil kunnen ontdekken. Mogelijk dat ik nog in een 'rijk' deel van het land reis, het zou kunnen maar het sprookje of moet ik zeggen nachtmerrie, komt maar niet uit. India is eigenlijk wel een normaal land, met gewone mensen en gewone hotelkamers. Mooi, nee dat niet. Dure hotels zijn doorgaans dodelijk saai en die mijdt ik daarom. Laat ik daarom zo'n simpele, beetje groezelige kamer eens beschrijven. Poep-bruin en roze, zijn populaire kleuren, overal. Zo ook deze kamer, de muren roze en de ramen en deuren in het onsmakelijke bruin. Men heeft zelfs nog geprobeerd er enige sjeuigheid aan te geven en dat valt toch mee niet waar? De glaslijsten van de ramen en de paneellijsten van de deuren zijn aluminium geverft. Heel kien heeft men de spiegel niet over het hoofd gezien en in dezelfde kleuren meegenomen. Oog voor detail! En dan is een kamer af en gaan de jaren tellen. Iets dat al jaren door de eigenaren dag in dag uit gezien wordt, wordt heel normaal bevonden. Alles went. Ook als na verloop van tijd de kleuren wat gaan vervagen, zich zwarte vlekken gaan vertonen en er vochtplekken in de muren verschijnen. Het gordijn stuk? Vervangen zal waarschijnlijk de eerste gedachte zijn geweest. Komt later wel, de tweede. En zo is het ook met schoonmaken. De dagelijkse routine wordt de maatstaf. Een routine die hooguit bestaat uit de vloer vegen en de boel rechtzetten. Als je het zelf niet rijk hebt en je eigen huis er niet veel beter uit ziet, ben je er hoe dan ook niet mee bezig. Als er daarnaast niemand is die je heeft verteld hoe het moet en wat de klant van je verwacht, veranderd er niets. Kortom, het is gewoon vies, net als in Afrika. Bedden met lompen, gaten in de grond met stinkende stront, kakkerlakken en ratten in de kamer, wanden van hardboard waar achter de buurman met een hoer ligt te neuken, ik heb het nog niet meegemaakt. Mischien komt het nog, spannend toch wel.

Reacties

Reacties

Rena

Hi Harry,
Zij die luxe gewendt zijn zullen alles smerig vinden. Zij die door de warboel/smeerboel heen kunnen kijken, genieten van de eenvoud.
Groet, Rena

corrykraal@wanadoo.nl

ik zit nog steeds te genieten van het avontuur van jou op de fiets, wat maak je een boel mee en wat doe je een indrukken op.
Ik zou niet met je kunnen (en willen) ruilen op deze manier een land gaan verkennen (doe het op een andere manier) maar ik hoop dat je nog heel veel mag genieten.
groetjes Corry

gudy

Heb je oordopjes bij je :-) ?
Je beschrijft de hotelletjes zoals ze zijn.
Geniet nog even van de vrijheid.
Grts
Gudy

Blanche

Wij laten net onze toilet en badkamer renoveren :>
Tijdens fietsvakanties hebben we veel inspiratie opgedaan :>

Nou ik zal zeggen....geniet maar van wat er nog komen gaat :>


Blanche

p.s. ooit de mooie reportage gezien van Chantal en Marco van badkamertjes in India?

jan moerman

hoi harry, blijf maar geloven in je fiets, scheelt je misschien een hoop lekke banden.
veel succes verder met je tocht.
jan moerman

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!