Fietsenaar....ergens

Iran 2

Dweil of toch gewoon brood?

Reacties

Reacties

gudy

Wat een lappen brood in Iran ;-) Leuk die reportage van het bakken van brood.

dennisderuyter@xs4all.nl

Leuk bericht, maar ik heb zelf brood gebakken in de speciale ovens waar de "lappen"gebakken worden. het is een soort grot, waar een open vuur brand de deegplakken worden aan de binnenkant van de grot geslagen en een aantal tellen later zijn ze klaar. ik heb eer video van, wie interesse heeft laat het me weten dan mail ik het door, via YOUSENDIT.

groetjes,

Dennis

Harry

Volgens mij haal je twee dingen doorelkaar. Die slappe lappen heb ik op een lopende band zien bakken die door een (gas)oven ging. De 'grot' waar je het over hebt is een Tandoor. Hier worden vaak gistbroden in gebakken of zoals in India en Pakistan, Chapati of Roti die minder groot zijn dan het Iraanse brood. Het deeg wordt op een kussen gelegd en dan binnenin tegen de overnwand aangeplakt.

Dennis

Inderdaad wordt het brood op een soort kussen gelegd. Het was voor mij ook de eerste keer dat ik het zag. Ik ben zelf werkzaam in de bakkerij branche en was op uitnodiging daar. De pakistaanse broden Chapati of Roti ken ik niet.

iedergeval bedankt voor de betere uitleg.

ria

Ik ben een maand in Iran geweesten heb 3 verschillende broodbakkerijen bezocht:
Brood gebakken tegen de wand van een oven geplakt

brood gebakken op hete steentjes

broodgebakken via een systeem net als tegenwoordig bij ons de pannekoeken gebakken worden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!