Fietsenaar....ergens

Manipulatie op grote hoogte

'Dames en heren tijdens deze vlucht kunt u gebruik maken van de catering aan boord, zo bieden wij u een heerlijk kopje koffie aan voor slechts € 2,50. Of wat dacht u van een flesje wijn, speciaal voor Transavia geselecteerd voor slechts € 3,50!'

Stewardessen delen de flyers rond met alles nog eens kleurrijk op een rijtje.

'Dames en heren,' klinkt het weer door de omroepinstallatie, 'de film van vanavond...' De woorden ontgaan me verder. Achter moppert een oude man met een veel te dikke buik dat zijn buurman voor hem de rugleuning niet zo ver naar achteren moet zetten. Een boze reactie volgt die het opschrijven bepaald niet waard is. Schermpjes klappen weer naar beneden en de film begint. Het wordt voor mij een stomme film, de benodigde oordopjes om het geluid te kunnen horen heb ik niet bij me en veel zin om ze te kopen heb ik niet. Onwillekeurig trekt mijn aandacht toch naar het beeld. Het verhaal is gesitueerd in een restaurant. Er wordt druk gekokkereld, gegeten, gelachen en gedronken. Vreemd, bedenk ik me, op de heenreis was er een vergelijkbare setting in een Disney animatiefilm. Zou het...?

De stewardessen maken hun wagentjes met versnaperingen klaar en inderdaad ze doen hééél goede zaken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!