Fietsenaar....ergens

Servies in Meissen

Meissen, niet ver van Dresden, is beroemd om zijn porcelein. Komt je servies daar vandaan dan weet je dat je iets moois in huis hebt. Geschikt voor het gebruik op speciale gelegenheden, gecompleteerd met het zilveren bestek dat je als uitzet tijdens je trouwen gekregen hebt. Ondanks dat de gelegenheid voor mij toch wel speciaal genoemd mag worden, doe ik het doorgaans slechts met een geelplasic Mepal bord, lichtgewicht roze bestek en een opvouwbare groene beker. Daar kan ik mee gooien als dat zo uit komt en in de fietstassen mee over de Oost-Duitse keien hobbelen zonder dat het stuk gaat.

Meissen zelf ziet er ook veelbelovend uit. Een imposante vestingstad is het met een indrukwekkend hoge burgt in fraai gerestaureerde staat. Helaas regent het alzowat de hele dag. Wat een treurige toestand. Het is alsof al het servies gesneuveld is en God huilt. Met mijn verkleumde handen in doorweekte handschoenen trap ik omhoog tot op het marktplein. Even overweeg ik nog hoger op te gaan. Mooi zal het er zeker zijn, maar leuk is toch anders. Handen warmen heeft voorrang. Ik ga een ijssalon voorbij. Modern strak, steriel en ijzingwekkend leeg. Enkele volhardende toeristen lopen onder paraplu's verscholen door de glimmendebijna verlaten straten.De huizen zijn fraai gestuct en geschilderd in geel roze en groen. Wonderlijk, precies de kleuren van mijn uitzet! En aangezien dit als als dakloze mijn welliswaar tijdelijk interieur genoemd mag worden, doe ik het kennelijk zo slecht nog niet. In een bruin eetcaf'e neem ik mijn toevlucht. Met bratkartoffelen en snitzels, geserveerd op hoe kan het ook anders, een porceleinenbord in een ambiance met slagermuziek . Als het weer straks opklaart geniet ikvoorlopig nog maar even van mijn plastic servies.

Reacties

Reacties

Rena

Hi Harry,
Weer leuk gevonden en mooi beschreven!!!
Groet, Rena

Betty

Ik wil ook zo'n servies!

Wendy en Marten

Hoi Harry,

Je bent weer in een mooi stukje van Europa terecht gekomen! Dat smaakt naar meer.
Al met al denk ik dat het voor iemand na een pittig dagje fietsen niet uitmaakt waarvan af die zijn maaltje eet, het smaakt altijd!!!
Veel plezier !
Groetjes, Wendy en Marten

jan moerman

was even druk maar ga je reis volgen.
veel succes en blijf maar uit de buurt van tandartsen.
groetjes, jan

Erika Bosma

Hoi Harry, sorry nu pas voor het eerst je website bekeken, ziet er weer goed uit. Als je in zo'n korte tijd al zoveel meemaakt kan dat nog wat worden in de toekomst. Dat wordt een heel dik boek!!
De huizen in de kleuren van je bestek deden mij denken aan Tsjechie. Ziet er zelfs op een druilerige dag een stuk gezelliger uit dan die strakke 1kleurige rijtjeshuizen hier.
De kennis van de tandartsen in India ligt, naar ik heb horen zeggen gelukkig op hoog niveau. Maar ik verwacht niet dat jij in 2 weken al zover bent, dus zal het een tandarts in Polen worden. En daar heb ik heeeeel andere verhalen over gehoord.
Maar nu zonder dollen, veel succes ermee en ik kijk alweer uit naar je volgende belevenis.

Nellie Galis

Hallo Harry.
Over de snelweg...........Als Rud dat wist......... Je hebt de grootste treurnis allertijde bekeken. Dat maakt je dankbaar dat je nu leeft. In een vrije wereld. Dat je kan gaan (fietsen )en staan waar je wilt.
Je schrijft nog steeds heel onderhoudend. Het is op die manier een plezier om uit te vinden waar je nu weer bent. Als het een boek wordt, ga ik het zeker kopen.
Het is in Nederland zomer op het ogenblik.
Ik hoop dat God bij jou ook ophoudt met huilen.
Je hebt trouwens een mooie side gemaakt. Ik geef het adres door aan andere mensen.
Lieve groetjes vzan Nellie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!