Fietsenaar....ergens

Hein

Vier weken bijna zijn om. En als ik in de spiegel kijk, schrik ik. Is dat alles? Daarmee bedoel ik niet die vier weken maar mezelf! Ai, is dat alles? Heuvels, bergen, een pas, ha leuk, ik sleur er met mijn vol bepakte fiets gewoon overheen. En als ik dan een enkele fietsers tegen kom, zie ik ze lopen! Dan denk ik bij mezelf: kom op fietsen, je kan het best! Tsjakka! Trappen kreng! Je wordt er moe van maar dat gaat vanzelf weer over als je voldoende rust neemt. Maar als bij mij die rust toch iets krap blijkt te zijn, gaat die vermoeidheid weliswaar wel weg maar vliegen er toch wel kilo's af waarbij ik van te voren nooit had geweten waar die vandaan zouden moeten komen. Het blijkt mogelijk. De laatste dagen peddel ik dan maar langs de Donau, er zijn bergen rondom en die hoef je helemaal niet over. Werkelijk, geen klimmetje zit er in. De weg is vlak, strak zoevend asfalt onder mijn wielen, het gaat bijna vanzelf. En daar kom ik mijn corpulente medefietsers tegen. Bierbuiken, veel te dikke tieten die bijna op het stuur hangen en achterwerken die het halve fietspad in beslag nemen. Ruilen? wil ik ze vragen. Nou ja, niet helemaal, een beetje? Straks trakteer ik mijzelf maar eens op een flinke sorbet, met veel slagroom, en thuis...ga ik op zoek naar friet van Piet, met berehappen en flappen, patat oorlog met dubbele hoeveelheid saus (speciaal voor diegenen die eruit zien alsof ze de Hongerwinter hebben doorgemaakt.), frikadellen en andere vette meuk.En dan ook nog een sportschool voor de nodige figuurcorrectie want anders sla ik nooit meer een vrouw aan de haak. Nou ja, eerst naar Linz een dagje in mijn tent hangen dan een nachtje in de trein met alleen maar mijn benen omhoog. Zou het al iets gaan helpen? Tot snel, als jullie me niet over het hoofd zien.

Reacties

Reacties

Blanche

'Bierbuiken, veel te dikke tieten, en achterwerken die het halve fietspad in beslag nemen. '

Hahaha!

(v)reet maar lekker :>

Marianne

"Tsjakka! Trappen kreng!" en ik had jou nog wel zo zachtaardig ingeschat! ;->

Harry

Ha, je moet me eens meemaken op de fiets, dan gaat het beest in me los, ben ik niet meer te houden en sla heel groffe taal uit....;-) Ehh, soms...Amsterdamse roots en nog wat geloof ik.

gudy

Hein, waarom noem je je stukje zo???
Hein is mijn baas en een goede ook ;-)
Je schrijft weer lekker. We zullen rekening houden dat je wat kilo's bent aangekomen ;-)

Harry

Hoi Gudy: Ik ken die Hein van jou niet, ik ken alleen maar magere Hein. Ik heb overwogen het stukje 'Het refrein is Hein' te noemen, omdat het me vaker overkomt. Maar dat is de titel van een boek van Bert Keizer. gaat over de verpleeghuiszorg waarbij de bejaarden telkens maar dood bleken te gaan. Vond ik iets te gepikt, heb het daarom enkel maar op Hein gehouden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!