Fietsenaar....ergens

Maria (Stadscamping Deventer)

“Zoek je wat? Afrekenen! Oké kom maar hoor, geen probleem. Het kantoor is gesloten ja maar een beetje flexibel ben ik wel. Zo moet het toch ook? Niet te moeilijk doen. Als je dit even invult. Ik kom hier al 21 jaar. Ik kwam hier nog met de kinderwagen. Op een gegeven moment zag ik het achteruitgaan hier en toen ben ik me er maar mee gaan bemoeien. Nu is het een stuk netter en socialer. Ik woon hier nu zelfs. Eigenlijk ben ik nog wel een bezoeker maar met de sleutels. De groet baas is niet zo\'n kampeerder dus dat komt wel goed uit. Mijn caravan staat nu nog naast de ingang maar dat komt omdat het hoge water (van de IJssel HW) net pas weg is. Ik heb een paar sterke mannen nodig die even helpen duwen. Je moet wel oppassen hoor als het hoog water wordt. Dat gebeurt regelmatig. Dan is het de voortent lostrekken en hup over de caravan gooien en wegwezen. Het kan razendsnel gaan. Ze zijn hier nu bezig met het project, Geef de rivier de ruimte. Verderop zijn ze aan het graven en dat gaat allemaal niet zo slim. Ze doen zo\'n partij moeilijk. Ook de kade aan de overkant, dat heeft miljoenen gekost terwijl dat gewoon met een paar rijtjes bakstenen zo op te lossen was geweest. Ja toch? Had niet meer dan een ton hoeven kosten. Nu is het zelfs ook zo dat wij hier eerder onder lopen dan voorheen.Met een dertien centimeter lagere waterstand dan voorheen, lopen wij al onder. Ha, laatst was hier een mevrouw met een caravan, die wilde perse een plek met uitzicht op de rivier hebben. Maar dat is wat lastig met al die bomen. Maar \'s morgens kwam het water tot aan d\'r voordeur. Had ze toch nog haar zin haha! Ik heb het goed hoor hier. Ik heb een uitkeringetje van het GAK en een gratis staanplaats. Ha, geweldig toch? Laat iedereen maar gaan hoor, maar ik steek een dikke middelvinger op naar iedereen!”


PS


Ik ben weer even onderweg, paar maandjes maar naar....?
(En o ja, Maria is niet haar ehte naam)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!